توري زدن به پنجره

قاب پنچره را با متر اندازه بگيريد و سپس يك توري پارچه‌اي را كه فراهم كرده‌ايد درست به اندازه آن قاب ببريد. حالا تفنگ چسب داغتان را به برق بزنيد و آن را آماده كار كنيد. كافي است به دقت و بسيار تميز دور تا دور اين توري را با چسب داغ به قاب پنچره بچسبانيد. اين شيوه بخصوص براي كساني كه مستاجر هستند و نمي‌خواهند دست به تركيب پنچره‌هاي صاحبخانه بزنند مناسب است.

 

چسباندن روكش صندلي

اگر مي‌خواهيد صندلي‌هاي ناهارخوري خود را روكش كنيد كافي است روكش آن‌را كه معمولا يا چسبي است يا پيچي از بدنه صندلي چدا كنيد.

تشك صندلي را روي يك پارچه مناسب بيندازيد و دور تا دور آن را 10 سانتي‌متر بزرگ‌تر از تشك صندلي قيچي كنيد و خيلي مرتب چهار طرف آن را به وسط بياوريد.

براي ريش نشدن پارچه يك لبه چسب داغ به آن بزنيد و سپس بعد از تاكردن حاشيه‌ها آن را به شكل پاكتي با چسب داغ بچسبانيد و تمام زواياي آن را محكم كنيد. براي وصل مجدد تشك به بدنه نيز مي‌توانيد از چسب داغ استفاده كنيد.

 

آهار زدن براي برش

بعضي‌ها با پارچه‌هاي حرير خيلي مشكل دارند. اين پارچه‌ها سر مي‌خورند و به سختي مي‌توان آنها را برش داد. براي ساده شدن اين كار مي‌توانيد پارچه را اندكي آهار دهيد. براي اين كار مقداري در حدود2 قاشق نشاسته را در يك ليتر آب حل كنيد و بگذاريد به جوش بيايد.

اگر حس كرديد نشاسته غليظ است مقدار بيشتري آب به آن بيفزاييد و سپس پارچه را در آن آبكشي كنيد و صاف روي بند پهن كنيد. اين پارچه بعد از خشك شدن خشن‌تر مي‌شود و راحت‌تر مي‌توانيد آن را برش دهيد. شما با اين كار دوخت آن را نيز ساده‌تر مي‌كنيد، اما بايد مراقب باشيد پارچه موقع آهار خوردن تاب برندارد.

یک پاسخ

  1. بازتاب: بایگانیِ خانه داری برای نوعروسان!!!!!!!!!!! - انجمن "یک پارس"

بیان دیدگاه