ميوه هاي فصل را همراه با غذا نخوريد

يک کارشناس ارشد تغذيه با اشاره به اين که ترکيبات مواد مغذي ميوه ها، متفاوت است، گفت: ميوه هاي فصل بايد به منظور تامين بخشي از مواد مغذي مورد نياز بدن مصرف شوند، البته بهتر است که همراه غذا خورده نشوند.
به گزارش ايسنا خديجه رحماني درباره تغذيه مناسب در فصل هاي گرم اظهار کرد: ميوه هاي بهار و تابستان آب دارتر هستند، بنابراين مي توانند در تامين نياز بدن به موادي چون آب، الکتروليت ها و گلوکز موثر باشند.
اين عضو هيات علمي دانشگاه علوم پزشکي شهيد بهشتي تاکيد کرد: همانگونه که به علت نياز بيشتر بدن در فصل زمستان به ويتامينC  و ميوه هاي اين فصل مانند مرکبات که سرشار از ويتامينC  هستند، در تابستان هم بايد ميوه هاي آبدار اين فصل را مصرف کرد; چون با نياز بيشتر بدن به آب و موادغذايي ديگر مطابقت دارند.

 
وي با تاکيد بر ضرورت نوشيدن آب کافي در فصل هاي گرم تاکيد کرد: بهترين منبع جبران آب مورد نياز بدن در زمان تعريق،  نوشيدن آب آشاميدني پس از هر بار عرق  کردن است. اين در حاليست که احساس تشنگي در برخي گروه هايي سني بويژه سالمندان کاهش پيدا مي کند، در حالي که بدن آنان نياز به آب دارد و در صورت کمتر نوشيدن اين ماده  حياتي، بدنشان با مشکل کم آبي و عوارض آن مواجه مي شود.
رحماني در پايان تاکيد کرد: يکي از اصول مطرح در تغذيه، رعايت تنوع است; چرا که ترکيبات مواد مغذي محصولاتي چون ميوه ها،متفاوت است. بنابراين به منظور ايجاد تعادل در تغذيه، مجموعه اي از آنها بايد استفاده شود. به عنوان مثال اگر فردي قصد دارد سه ميوه بخورد، آنها را از يک نوع انتخاب نکند.

پاسخی بگذارید

در پایین مشخصات خود را پر کنید یا برای ورود روی شمایل‌ها کلیک نمایید:

نشان‌وارهٔ وردپرس.کام

شما در حال بیان دیدگاه با حساب کاربری WordPress.com خود هستید. بیرون رفتن / تغییر دادن )

تصویر توییتر

شما در حال بیان دیدگاه با حساب کاربری Twitter خود هستید. بیرون رفتن / تغییر دادن )

عکس فیسبوک

شما در حال بیان دیدگاه با حساب کاربری Facebook خود هستید. بیرون رفتن / تغییر دادن )

عکس گوگل+

شما در حال بیان دیدگاه با حساب کاربری Google+ خود هستید. بیرون رفتن / تغییر دادن )

درحال اتصال به %s