ماساژ درماني راهي براي رهايي از درد

 

ماساژ  يکي از سريع ترين و راحت ترين راه ها براي رهايي از درد است. ما در زمان هاي مختلف دست به اين کار مي زنيم.
اگر دقت کرده باشيد گاهي وقت ها که در بخشي از بدن احساس درد و ناراحتي مي کنيم، ناخودآگاه آن نقطه را ماساژ  مي دهيم يا زماني که سردرد داريم، شروع به ماساژ  شقيقه و پيشاني خود مي کنيم.
ماساژ،واکنشي طبيعي و غريزي به وجود درد يا عارضه  در بدن است که گهگاه به آن رو مي آوريم. با اين که افراد تصور مي کنند براي انجام ماساژ  درماني،حتما بايد هزينه زيادي را بپردازند، بايد گفت که هرکس مي تواند ماساژ  درماني را بدون تقبل هيچ هزينه اي روي خود انجام دهد.
شايد در جامعه ي امروز بسياري از مردم از فوايد ماساژ  بي اطلاع باشند. بسياري از سردردها، دردها، بي خوابي ، تنش و اضطراب از طريق دست هايمان قابل درمان اند.ماساژ  درماني علاوه بر اين فوايد، مي تواند فرد را از لحاظ جسمي  و رواني درمان کند که در اين ميان مي توان به بهبود گردش خون، آرامش عضلات و کمک به دستگاه گوارش اشاره کرد. از سويي ماساژ  سيستم لنفاوي را تحريک کرده و دفع مواد زايد بدن را تسريع مي بخشد و در نهايت احساس خوبي را در بدن القا مي کند که با هيچ درمان دارويي جديدي قابل مقايسه نيست.
به گفته محققان اثرات خود ماساژ  درماني به اندازه ماساژي است که يک درمانگر انجام مي دهد.
شما در طول روز مي توانيد خود را در زمان هاي مختلف ماساژ  دهيد; به طور مثال زماني که تلويزيون تماشا مي کنيد، پاهاي خود را ماساژ  دهيد. در زمان صحبت کردن با تلفن، دست هايتان را ماساژ  دهيد.
وقتي روي پوست خود را ماساژ  مي دهيد از روغن استفاده کنيد.
براي اين که ماساژ  درماني را به درستي انجام دهيد، بايد از بدن خود آگاه باشيد. مناطقي را که از طريق تحريک لمسي به درد و کشش حساس هستند، بشناسيد; به طور مثال بسياري از مردم نمي دانند که عضلات خاصي مسئول سردرد هستند و با ماساژ  اين نواحي، درد آرام مي شود. بنابراين شناخت اين مناطق لازم است.
هميشه ماساژ  را آهسته انجام دهيد و فشار زيادي به خود وارد نکنيد. زماني که ماساژ  را به درستي انجام دهيد، رفته رفته آرام شده و سيستم عصبي شما از ناحيه مورد کشش آزاد مي شود.
نکته ديگر اين است که بايد نقاط شروع درد را بشناسيد. اين نقاط،نقاط ظريف و حساسي هستند که بافت هاي سخت عضلات را در بر مي گيرند و درد را در نواحي ديگر بدن منتشر مي کنند; به طور مثال عضلات شانه،نقطه شروع درد شايعي است که سردردها را سبب مي شود. بهتر است اين نقاط را از يک درمانگر بياموزيد.
از ابزارهايي نيز مي توانيد براي ماساژ  خود استفاده کنيد. وسايل چنگکي مانند براي ماساژ  شانه ها و قسمت بالايي و پاييني پشت، باسن و پاها مناسب است. از توپ هاي تنيس هم مي توان براي ماساژ  کمر و پشت بهره برد. سعي کنيد ماساژ  را هر چند روز يک بار انجام دهيد.

ماساژ  پاها

1)يک دست خود را روي پا و ديگري را زير کف پا قرار دهيد و به آرامي  از انگشتان پا به سمت قوزک ماساژ  دهيد و اين حرکت را به سمت انگشتان ادامه داده و تکرار کنيد.
2) پا را با يک دست نگه داشته و با دست ديگر انگشتان هر پا را محکم فشار داده و به آرامي  بکشيد.
3)با انگشت شست از قسمت بالايي کف پا، به صورت خطي فشار محکم به مرکز کف پا وارد کنيد و در قوس و برآمدگي پا، فشاري چرخشي اعمال کنيد. اين حرکت را در 2 کف پا انجام دهيد.
4)يک پا را نگه داشته و به پاي ديگر آرام مشت بزنيد و با حرکات انگشتان دست در سراسر کف پا حرکات چرخشي انجام دهيد.
5)از قوزک پا تا ناحيه ران را با دستان خود ماساژ  داده و آن را 5 بار تکرار کنيد.
6)زانو را با فشار چرخشي انگشتان در ناحيه کاسه ي زانو ماساژ  دهيد. ماساژ  پا پس از يک ايستادن طولاني مي تواند عضلات پا را آرام کرده و به حالت اول بازگرداند. ماساژ  منظم ران، سيستم لنفاوي را تحريک کرده و ظاهر ران ها را بهبود مي بخشد.

ماساژ  دست ها

1) پشت دست ها را تا مچ محکم فشار داده و به آرامي  بازگرديد و ميان کف دست و انگشتان را فشار دهيد.
2) هر انگشت را به تنهايي فشار دهيد و با انگشت خود حرکت چرخشي را اطراف مفاصل آن انجام دهيد. انگشت را نگه داريد و آن را آهسته بکشيد.
3) ميان تاندون هاي پشت دست خود را با انگشت ماساژ  دهيد.
4) دست هاي خود را از کف دست تا انتهاي مچ، با انگشت فشار چرخشي دهيد.
5) کف دست خود را از نوک انگشتان تا مچ ماساژ  دهيد.

پاسخی بگذارید

در پایین مشخصات خود را پر کنید یا برای ورود روی شمایل‌ها کلیک نمایید:

نشان‌وارهٔ وردپرس.کام

شما در حال بیان دیدگاه با حساب کاربری WordPress.com خود هستید. بیرون رفتن / تغییر دادن )

تصویر توییتر

شما در حال بیان دیدگاه با حساب کاربری Twitter خود هستید. بیرون رفتن / تغییر دادن )

عکس فیسبوک

شما در حال بیان دیدگاه با حساب کاربری Facebook خود هستید. بیرون رفتن / تغییر دادن )

عکس گوگل+

شما در حال بیان دیدگاه با حساب کاربری Google+ خود هستید. بیرون رفتن / تغییر دادن )

درحال اتصال به %s