روش هايي براي پرپشت کردن مژه چشم

همه به طور طبيعي داراي مژه هاي ضخيم، بلند و زيبا نيستند اما داشتن چنين مژه هايي آرزوي همه است.

درست است که با گذاشتن مژه هاي مصنوعي مي توان آن زيبايي را به دست آورد اما مژه هاي طبيعي، زيبايي ديگري دارد. در اين مطلب از سايت Radiant Skin Clinic به چند روش طبيعي تقويت مژه ها مي پردازيم که خواندن آن جالب و مفيد است.

*مانند ساير قسمت هاي بدن، مژه ها نيز به مراقبت نياز دارد. براي داشتن مژه هاي سالم، پرپشت و نرم، حداقل روزي ۲ بار آن را برس بزنيد.

مي توانيد از برس مخصوص مژه ها و يا برس هاي مخصوص ريمل استفاده کنيد ابتدا برس را با کمي روغن زيتون و يا کرچک ولرم آغشته کنيد. اين کار باعث رشد مژه و ضخيم و نرم شدن آن ها خواهد شد. از روغن گل رز و يا بابا آدم نيز مي توان استفاده کرد.

*پاک کردن با عجله و نادرست آرايش چشم که در بعضي خانم ها به يک امر عادي تبديل شده تاثير بدي روي مژه ها مي گذارد. بنابراين آرايش چشم را با دقت پاک کنيد تا مژه ها بتوانند نفس بکشند.

براي پاک کردن آرايش چشم مي توانيد از پاک کننده معمولي آرايشي روغن بچه يا هر نوع روغن گياهي و گوش پاک کن استفاده کنيد.

توجه داشته باشيد به هنگام تميز کردن آرايش چشم، به مژه ها فشار وارد نکنيد.

از آن جا که پوست دور چشم بسيار حساس است به هنگام پاک کردن آرايش چشم بدون کشيدن پوست و به آرامي اين کار را انجام دهيد و با حرکت هاي چرخشي از ريشه شروع کرده تا انتهاي مژه ها برويد.

براي کاهش التهاب صورت خود را با چاي سياه و يا بابونه بشوييد.

*قبل از خواب، با استفاده از برس هاي مخصوص کمي وازلين به مژه ها بماليد.

*مخلوطي از گليسيرين و روغن کرچک به مقدار مساوي را به مژه هاي خود بماليد.

*با جوشانده گل هميشه بهار و گل گندم، چشم هاي خود را کمپرس کنيد.

*لوازم آرايش کمتري مصرف کنيد تا مژه ها فرصت نفس کشيدن داشته باشند.

*شوره سر نه تنها بر موها بلکه روي مژه ها نيز تاثير مي گذارد. درمان شوره سر به رشد مژه ها کمک مي کند.توجه داشته باشيد که هرگز از شامپوي ضدشوره براي مژه ها استفاده نکنيد.

*رعايت رژيم غذايي سالم و متعادل سرشار از ويتامين ، پروتئين و کربوهيدرات اهميت زيادي در اين امر دارد.

آب ميوه، فرآورده هاي لبني، سبزي هايي با برگ هاي سبز و ميوه را در رژيم غذايي روزانه خود بگنجانيد. براي دفع سموم بدن آب فراوان مصرف کنيد.

*خواب روزي حداقل ۸ ساعت و ورزش هاي متعادل نيز فراموش نشود. رعايت اين نکات براي به دست آوردن مژه هاي سالم و ضخيم حياتي است.

یک پاسخ

بیان دیدگاه