مصرف موادغذايي پروتئيني در دوران امتحان موجب عملکرد بهتر مغز مي شود

عضو هيات علمي دانشگاه علوم پزشکي تهران گفت: مصرف موادغذايي پروتئيني در دوران امتحان موجب عملکرد بهتر مغز مي شود.
احمد رضا درستي مطلق در گفت و گو با فارس، افزود: مصرف مواد غذايي حاوي پروتئين در طول روز و وعده هاي ناهار و شام موجب عملکرد بهتر مغز مي شود.
وي گفت: مصرف آب و مايعات فراوان در طول روز موجب شادابي و افزايش قدرت يادگيري مي شود. در هنگام مطالعه و درس خواندن اغلب دانش آموزان احساس گرسنگي و خستگي دارند و مصرف ميان وعده براي کارايي بهتر مغز از اهميت بيشتري برخوردار است.
عضو هيات علمي دانشگاه علوم پزشکي تهران افزود: پيشنهاد مي شود که دانش آموزان در دوران امتحان طول روز هر 2 ساعت ميان وعده مصرف کنند که مي تواند مغز پسته، فندق، بادام، گردو، کشمش، بادام زميني، چند عدد بيسکويت، شير يا ميوه و آب ميوه، کمي نان و پنير کم چرب باشد.
درستي گفت: بسياري از دانش آموزان روزهاي پيش از امتحان را تا حد امکان به مطالعه مي پردازند و تصور مي کنند که غذا و استراحت مانع مطالعه مي شود، در صورتي که با تغذيه صحيح مي تواند بازده فکري را افزايش دهد.
وي توصيه کرد در زمان کار يا مطالعه غذا مصرف نشود و براي اين کار زمان خاصي را در نظر بگيريد تا با آرامش بيشتري غذا مصرف شود. غذاهاي نشاسته اي مانند ماکاروني، برنج و نان به دليل تاثير در کيفيت خواب در شب امتحان مفيد است. در روز امتحان نيز نيم ساعت قبل از شروع امتحان يک ماده قندي مصرف شود

بیان دیدگاه